Give Golfklub lægger græs til mesterskabet i golf

Vejle Kommunes bedste golfspillere kåres søndag den 20. september ved en turnering med op til 120 deltagere.

Golfspillere fra klubberne i Jelling, Give, Brejning og Vejle afgør på søndag, den 20. september, hvem der er kommunens dygtigste golfspillere. Det sker ved et mesterskab, der afholdes i Give Golfklub og kombattanterne er op til 120 spillere, der alle har kvalificeret sig ved at ende i top tre i deres hjemmeklubs mesterskab.

Faktisk skal der kåres hele 10 mestre, idet spillerne er inddelt i Junior drenge og piger, herrer og damer, mid-age herrer og damer, senior herrer og damer, samt veteran herrer og damer.  Give Golfklub er i fuld gang med at gøre banen klar, så spillerne for en god og fair udfordring ved søndagen. Banen er åben for vinden, med gode, store greens, der giver muligheder for udfordrende pind-placeringer.

Der spilles slagspil over 18 huller, og alle deltagerne starter kl. 10.00.

Kommunemesterskaberne i golf er det samarbejde mellem kommunens fire golfklubber, Jelling, Give, Vejle og Kellers Park. Mesterskabet blev afviklet første gang sidste år, og turneringslederne fra de fire klubber kunne konstaterer, at de havde lavet en populær nyskabelse, som forhåbentlig kan blive en fast begivenhed i golfkalenderen i mange år fremover.

”Vi glæder os til en stor og spændende dag med mange mennesker, både på og omkring golfanlægget”, fortæller Give Golfklubs Erik Bjerregaard, der er en af tovholderne bag arrangementet.

”Vi regner med at kunne uddele pokalerne til de dygtige vindere midt på eftermiddagen, og håber, at alle fremmødte får en dag fuld af oplevelser og god konkurrence”, siger Erik Bjerregaard.

Har du lyst til at kombinerer oplevelsen af god golf og en frisk vandretur er du naturligvis velkommen til at komme til Give og overvære turneringen.

Læs mere på www.givegolfklub.dk

lør d. 23 mar 08:00 - 16:00