3. og 4. runde af Danmarksturneringen var ikke just opløftende

Siden første Danmarksturneringsrunde er træningen blevet intensiveret – der har været fokus på specielt det kort spil og der er blevet afholdt flere ”Short-game” tests af spillerne på klubbens 2 herrehold. Holdleder for 3. div. Stephen Bihl og træner Lars Bremer var inden weekenden optimistiske og så frem til weekenden, som vejrmæssigt så meget fornuftig ud.

3. division herrer. det var da så også kun vejret der artede sig, for lørdagens kamp mod Åskov gav en øretæve på 12-2. Det var kun 4. single; Kristian Jakobsen som formåede at vinde sin kamp. Alle spillere ydede dog en god indsats og flere kampe blev først afgjort på de sidste huller. Dog var truppen efter nederlaget en anelse slukøret – ”den havde jeg sgu ikke lige set komme” udtalte Lars Bremer efter kampen og der blev nikket rundt om bordet. Alle var enige om, at om søndagen skulle der præsteres maksimalt og der skulle hives en sejr hjem. Desværre fik vores mest rutinerede spiller gennem mange år, Brian Rasmussen, problemer med ryggen og hen under aften lørdag indløb der afbud fra Brian. Heldigvis har vi jo en relativ bred trup, så vi fik møbleret lidt om på holdene, således at der søndag skulle være debut til Nikolaj Rasmussen. Søndag morgen var solen hurtigt på himlen og spillerne var klar til at komme ud og forsvare ”fortet”. Imidlertid måtte vi inkassere endnu et nederlag – Skærbæk Mølle er et godt og rutineret hold som både før og efter kampen topper puljen. Nederlaget blev på 8 – 6 og der var flere tætte kampe. Det blev til sejr til Nikolas Pagaard, Kristian Jakobsen og Aleksander Caspersen. Nikolaj Rasmussen fik sin debut og var lidt nervøs på de første huller og kom hurtigt 4 ned i matchen, men han kæmpede sig flot tilbage og havde mulighed for at dele på hul 18, men det blev desværre til et nederlag. Der blev ligeledes til nederlag til Lars Bremer og foursome bestående af Brian Kvist og Thomas Pedersen. Efter 4 spillede kampe ligger Give på 3. pladsen i puljen – de sidste to kampe spilles i weekenden den 13. og 14. august, hvor vi om lørdagen tager i mod Åskov og Give og søndag spiller den sidste kamp på udebane mod Dejbjerg. ”Målet er nu at forblive endnu en sæson i 3. division og så sætte alle sejl ind for at se om det ikke kan lykkedes at komme til at spille om oprykning til næste år”, slutter Lars Bremer og Stephen Bihl samstemmende.

Kvalifikationsholdet  Herrer Da holdet kun er i en 3 holds pulje skulle holdet kun spille en kamp denne weekend nemlig udebane mod Jelling søndag. Selvom hold havde en del afbud og en enkelt oprykning til 1. holdet var alle klar til at give den gas. Jelling havde et hold hvor højeste hcp. var 7,6 målt på vores som havde laveste hcp. på 9,8 så vi var ikke levnet mange chancer på forhånd. Andreas Krag Hansen og Henrik Jørgensen taber rimelig klar deres kamp. Søren Jakobsen taber knebet hans kamp. Damien Karaman og Vaughan Hansen deler deres kampe. Jakob Juul og Steffen Jepsen spillede foursome og vandt deres kamp selvom de fik en dårlig start. Hele kampen endte med en sejr til Jelling på 8-6, men vi kom fra kampen med æren i behold og ser frem til den sidste spille weekend hvor vi skal en tur til Vejle. Holdledere Søren Jakobsen og Flemming Therkildsen

Velkommen til elitegolf

Velkommen til Give Elite Golf. Vi byder dig velkommen til golf som elitesport og vi glæder os til at møde netop dig. Vi kan bruge alle spillere med et lavt handicap; Unge med ambitioner om et lavt handicap og alle andre med ambitioner om et singlehandicap er yderst velkomne. Golf som sport hvor træning og spil er en fast del af ugens program, i nærmeste fremtid kan du læse mere her på hjemmesiden hvornår træningen starter i 2022. Vel mødt!