Jubilæum – 25 år med golf i Give

Give Golfklub kan i 2018 fejre 25 års jubilæum. Det markeres med et væld af spændende og hyggelige jubilæumsaktiviteter for både børn, unge, voksne og seniorer i uge 21 fra mandag 21. til lørdag 26. maj.

Give Golfklubs bane blev anlagt på initiativ af blandt andre Erling Eskildsen og en række lokale ildsjæle med interesse for golf. Med hjælp fra en stor gruppe frivillige og professionelle anlægsfolk blev der arbejdet i halvandet år på at anlægge den flotte 18-hullers golfbane på den jyske hede ved Give.

- Den 22. maj 1993 blev de første golfbolde officielt slået ud fra 1. teested, og lige fra starten var interessen for at spille golf i Give stor. I dag beskæftiger vi 4 fuldtidsansatte, samt yderligere 3 i sæsonen, og medlemsskaren tæller godt 800 golfspillere. Banen er populær og besøges af godt 4.000 gæster årligt, fortæller golfklubbens mangeårige formand, Keld Juhl Jensen, der glæder sig til jubilæumsåret og fejringen.

- Give Golfklub er en velfungerende forening, som af alle betragtes som en hyggelig og meget social klub. Vi er lykkedes med at udvikle klubben så flot på grund af nogle fantastiske medarbejdere og et utal af frivillige ildsjæle blandt medlemmerne, som altid er parate med en hjælpende hånd til vores mange golfaktiviteter, eller når banen og klubhuset trænger til renovering, forklarer formanden. Desuden oplever vi god opbakning fra lokale sponsorerer og samarbejdspartnere.

Køb golfbold og støt op om jubilæumsugen
Jubilæumsaktiviteterne skydes for alvor i gang i maj måned næste år. Men allerede nu kan du støtte op om jubilæumsugen.

- I jubilæumsudvalget har vi taget initiativ til en sjov konkurrence, hvor medlemmer kan støtte op om Give Golfklub. Kort fortalt kan du købe en nummereret golfbold til 50 kr. og tre for 100 kr. Den 26. maj bliver alle golfbolde droppet ”ned fra himlen”, og den golfbold der triller i hullet kaster et rejsegavekort på 10.000 kr. af sig. Men allerede i december trækker vi hver dag, indtil juleaften, to vindere blandt de golfbolde, der er solgt indtil datoen, forklarer Lone Baunsgaard Neupart.

Du vælger selv nummeret på dine golfbolde. Numre vælges efter først til mølle princippet. Køb dine favoritnumre på kontoret, inden det er for sent.

Foto: Formand i Give Golfklub, Keld Juhl Jensen, ser frem til jubilæet i 2018.
Keld Juhl Jensen 0004

Aktiviteter i Jubilæumsugen

Mandag 21. maj – 2. Pinsedag
Stor Jubilæumsturnering med flotte præmier
Turneringsponsor: Give Golfshop

Tirsdag 22. maj
Turneringsponsor: Thyregod Wellness

Onsdag 23. maj
Turneringsponsor: Bravo Tours

Torsdag 24. maj
Turneringsponsor: Strong2gether

Fredag 25. maj
Turneringsponsor: Pandora Kitchen

Festmiddag for alle golfklubbens medlemmer

Lørdag 26. maj
Jubilæumsreception
Vinderen af jubilæumskonkurrencen og et rejsegavekort på 10.000 kr. findes.

Vidste du…
Faktisk er Give Golfklub stiftet allerede 30. september 1991 ved en stiftende generalforsamling på Diagonalkroen i Give. Men da de første golfbolde først trillede i hullerne i 1993, regnes det årstal som starten på Give Golfklubs eventyr.

Jubilæumsudvalget
Jubilæumsudvalget består af Kirsten Neve, Jørgen Poulsen, Aage Møller Andersen, Jytte Nyborg, Erik Jensen, Børge Westergaard, Carsten Friis, Helle Bachmann og Lone Baunsgaard Neupart.

fllesbilledefvsh