Give Golfklub klar til ny sæson

I forbindelse med klubbens åbningsturnering søndag d. 29. marts bød formand Keld Juhl Jensen velkommen til den nye sæson med en kort opsummering af de tiltag, som man har arbejdet med i vinterens løb.

Det største projekt har været renoveringen af caféen, som har stået nærmest uforandret siden klubbens start i 1993 og efterhånden var noget slidt. Lokalet er nu forvandlet til et stort og imødekommende rum med masser af lys og panoramaudsigt til banen. I det tidligere kontor er der indrettet nyt grovkøkken og depot, og der er er flyttet lidt rundt på inventeret i køkkenet, så tingene fungerer bedre. Formanden udtrykte en stor tak til de frivillige, som har lagt en kæmpestor indsats i projektet.

Med det nye lokale får klubben kapacitet til at kunne klare lidt større arrangementer, og der allerede nu er taget hul på aktiviteterne med et tilbud om påskefrokoster i hele påsken som det første, og en musikaften fredag d. 8. maj. Desuden vil det fremover også blive muligt at arrangere private selskaber i klubbens lokaler.

Klubbens nye medarbejder på kontoret, Lone B. Neupart, er kommet godt i gang efter sin start i begyndelsen af januar. Lone er ansvarlig for alle klubbens administrative opgaver, samt servicering af klubbens medlemmer og gæster - og med sin baggrund som ansvarlig for sponsorer og frivillige hos FCM har hun et perfekt afsæt til sit nye job i golfklubben.

På golfbanen vil man også kunne se nogle markante forandringer. De kraftige nedbørsmængder medfører, at specielt greens har brug for mere lys og luft til græsset. Derfor er mange af de gamle grantræer omkring greens nu blevet fældet. Også på resten af banen vil den gamle plantage efterhånden forsvinde, fordi træerne har nået en alder, hvor de er meget sårbare overfor de jævnlige vinterstorme. Vi skal alle sammen vænne os til det anderledes udtryk, som banen får, men det ser ud til at blive rigtig godt.

Formanden ønskede herefter de fremmødte en rigtig god 23. sæson i Give Golfklub.