Meny Kaffe - Åbningsturnering 2019

Søndag den 7. april blev golfsæsonen 2019 officielt skudt i gang i Give Golfklub med Meny Kaffe som ny turneringssponsor på den traditionelle åbningsturnering.

78 friske spillere var mødt op til en hyggelig dag med solskin og let vind – perfekt forårsvej til en runde golf.
Alle spillere fik før start udleveret et lille Dannebrogsflag med deres navn på, da turneringen blev spillet som en ”flagturnering”. Det vil sige, at det udleverede flag skulle placeres, hvor golfbolden lå, når hver enkelt spiller havde brugt sit sidste slag jf. sit spillehandicap. F.eks. med et spillehandicap på 24, så skulle flaget placeres efter 96 slag.

Baneservice var også på plads på dagen og de servicerede de mange spillere rundt på banen og i dagens anledning havde de medbragt gratis kaffe til spillerne.

Inden præmieoverrækkelsen fortalte næstformand Stephen Bihl om bestyrelsens planer og prioriteringer for den kommende sæson og iført JA hatten leverede han også en fin peptalk, hvor han opfordrede medlemmerne til aktivt at invitere familie, venner, naboer osv. til et besøg i klubben, hvor de selv kan prøve golfspillet og måske erfare, hvad det er, der gør, at golfen går i blodet på mange af os. Opfordringen gik også på at tage aktivt del i integrering af de mange nye spillere, der er kommet i klubben, så de nye hurtigst muligt bliver en del af det gode sociale fællesskab, der er kendetegnende for Give Golfklub.

Erik Bjerregaard, som er klubbens guru udi regler mv., gav derefter en kort orientering om, hvad næste års ændringer til handicapregulering vil betyde. Han opfordrede her spillerne til at registrere alle deres private runder i den kommende sæson, således handicappet kan blive så retvisende som muligt, når de nye regler træder i kraft i 2020.

Dagens fine scores lover godt for en god sæson og de bedste resultater blev belønnet med flotte præmier fra Meny Kaffe, ligesom der var vin eller whisky til de 5 spillere, der kom nærmest flaget i første slag på de 5 par 3 huller. Ramte man ikke lige dagen, så var der ekstra chancer, idet der også var fine klappepræmier fra Meny Kaffe, som blev uddelt ved lodtrækning blandt de spillere, der ikke havde vundet en præmie.

Resultater:

A-rækken