Klubmestrene 2018

GIVE GOLFKLUB har i den forgangne weekend afholdt klubmesterskaber

77 golfspillere i alderen fra 14 til 74 deltog i weekendens klubmesterskaber. Trods vejrudsigternes dystre meldinger omkring en meget regnfuld weekend slap spillerne relativt nådigt, enkelte regnbyger både lørdag og søndag, men som vi siger i golfverden, så handler det om at klæde sig på efter forholdene og det havde spillerne gjort. Spillet var dog stoppet eller suspenderet som det hedder i ”golfsproget” i 45 minutter lørdag eftermiddag, da der var en del torden i nærheden af banen. Dette er kun en ekstra udfordring for spillerne og alle tog det med ophøjet ro og med et smil på læben, for vi sætter jo altid sikkerheden først.

Der blev dystet i 10 rækker og flere af rækkerne var meget tætte – specielt herrerækken var særdeles tæt og de to førende spillere, Kristian Jakobsen og Thomas Pedersen, som stod lige efter 54 spillede huller og måtte ud i omspil. Turneringsleder Erik Bjerregaard sendte de to spillere ud på ekstra huller og først efter 2 ekstra huller fandt vi en vinder – det blev Thomas Pedersen, som også bliver Give Golfklubs ”over all klubmester” 2018. I sin vindertale nævnte Thomas Pedersen at greens specielt om lørdagen havde været i topklasse – nok i den bedste stand i løbet af sæsonen. Han takkede endvidere sine medspillere og specielt Kristian Jakobsen for en tæt fight og nævnte i den forbindelse at der faktisk også blev spillet god golf indimellem. Der lød også en stor tak til spillerne omkring eliteholdet og holdets sponsor Nortec.

Igen i år havde vi fået lavet en juniorrække og tre unge drenge dystede om mesterskabet – det var alle deres første klubmesterskab og lur mig om de unge drenge ikke kunne mærke lidt ekstra adrenalin i kroppen – klubmester i juniorrækken blev Alexander Lund-Brøchner. Lad dette samtidig være en opfordring til at skulle der sidde nogle unge mennesker med en nysgerrig næse efter golf og kunne de drømme om et fremtidigt klubmesterskab, så er det meget velkomne til at kontakte Give Golfklub.

I de øvrige rækker blev følgende klubmestre:
Dame Midage: Yupin Hima
Dame Senior: Jette Hannerup
Dame Veteran: Else Pedersen
Dame Super Veteran: Hanne Mette Hansen
Herre Midage: Jesper Hansen
Herre Senior: Ole Jensen
Herre Veteran: Jørgen Kousgaard
Herre Super Veteran: Villy Vesterlund
Herrerækken og ”over-all klubmester”: Thomas Pedersen
For at gøre klubmesterskabsweekenden en lidt mere ”bred” turnering og for at lokke flere spillere på banen afvikles sideløbende en nettoturnering, hvor spillernes handicap er indregnet i turneringen – her vandt Thomas Pedersen i A-rækken og Leif Skov Jensen i B-rækken.

Fra 1. april

Onsdag: kl. 14 - 19